Často se nás ptáte: "Je MMO vhodný pes k dětem?"

Velice často mi zájemci pokládají otázku, zda je Malý münsterlandský ohař vhodný k dětem. Za tu dobu co s nimi žiju a chovám je, se můj názor na tuto tématiku poněkud změnil. Úplně původně jsem si totiž myslela, že to není úplně tak dobrý nápad. Když holky potkaly dítě, snažily se jej stranit, nebo výhružně vrčeliy Postupem času jsem tomuto chování porozuměla, asi tak, že to dané dítě se bálo psů, tak jako se dospělý člověk bojí psů a to byla jejich reakce na ně. Navíc s námi vyrůstaly jako s párem bezdětných lidí.

Když jsem pochopila tuto jejich reakci, otevřela jsem oči a všimla jsem si, že vlastně s dětmi nemají žádný problém, a dnes ani s těmi, které se jich bojí. 

Sami máme od roku 2016 syna a jsou to jeho věrné společnice. Zejména fenky Brita a Claire. Fenka Agora je už babičkovského věku a ta ho nevyhledává a straní se ho, případně odchází úplně pryč.

Závěrem bych tuto otázku shrnula do několika vět. Pes, který je řádně socializovaný, ví, kde je jeho místo ve smečce, respektuje svého pána a má dobrou výchovu, bude respektovat i Vaše dítě. A tak jako všechna zdravá úvaha, pořád budeme myslet na to, že je to jen zvíře a nenecháme úplně malé děti, zbytečně psům způsobovat příkoří a nepohodlí (tahání za uši, šlapaní do slabin a jiné psům nepříjemné nápady). A navíc, když už si k sobě berete MMO, je to z 80% štěňátko a jakého si ho vychováte, takového ho budete mít :-)